بررسی برنامه های دو سرپرست وزارتخانه های آموزش پرورش و علوم در کمیسیون آموزش مجلس
 پایگاه اینترنتی هواداران دکتر ابوالقاسم خسروی
خسروی سهل‌آبادی مطرح کرد:
 
بررسی برنامه های دو سرپرست وزارتخانه های آموزش پرورش و علوم در کمیسیون آموزش مجلس
سرویس: اجتماعیابوالقاسم خسروی‌ سهل آبادی
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با یادآوری موضوعات مورد بحث در کمیسیون متبوع خود گفت: مشکلات موجود بر سر راه سیستم آموزشی کشور طی چند جلسه با مسئولان مربوط اعم از تسریع در تجهیز مدارس به سیستم گرمایشی و ایجاد عدالت آموزشی در دانشگاه‌ها بررسی شد.

 ابوالقاسم خسروی سهل‌آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه شروع سال تحصیلی جدید بهانه‌ای برای حضور مسئولان مربوط اعم از سرپرست وزارت آموزش و پرورش و همچنین وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شده است، افزود: کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس برای بررسی مشکلات موجود بر سر راه سیستم آموزشی کشور طی چند جلسه با مسئولان مربوط موضوعات مختلفی را اعم از تسریع در تجهیز مدارس به سیستم گرمایشی و ایجاد عدالت آموزشی در دانشگاه‌ها جلسه داشته است.

نماینده مردم تربت‌حیدریه، مه‌ولات و زاوه در مجلس شورای اسلامی با یادآوری حضور سرپرست وزارت آموزش و پرورش در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در روز یکشنبه 14 مهر یادآور شد: مسائل و مشکلات آموزش و پرورش کشور با حضور فانی سرپرست این وزارتخانه بررسی شد.

وی در ادامه با اشاره به حضور سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: توفیقی در ابتدا گزارشی درخصوص شروع سال تحصیلی ارائه کرده و پس از آن دیدگاه‌های خود را در ارتباط با دانشگاه‌هایی که در تراز با جمهوری اسلامی ایران باشد، مطرح کرد.

خسروی سهل‌آبادی ادامه داد: توفیقی به نوعی برنامه و دیدگاه خود را پس از تصدی بر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در کمیسیون مذکور تشریح کرده و محیط وزارتخانه مذکور را پس از سکانداری آن برای نمایندگان متصور شد.

نماینده مردم تربت‌حیدریه، مه‌ولات و زاوه با یادآوری اظهارات جعفر توفیقی درخصوص فعال بودن دانشگاه در سه بُعد مختلف افزود: توفیقی در توضیح برنامه‌های خود به این موضوع اشاره کرد که دانشگاه باید به رسالت خود یعنی تولید و انتشار علم توجه ویژه‌ای داشته باشد، چرا که وظیفه دانشگاه افزایش و توسعه سطح علمی کشور است.

این نماینده مردم در مجلس نهم با اشاره به بخش دیگری از اظهارات سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری یادآور شد: توفیقی معتقد است دانشگاه باید به بحث اخلاق، فرهنگ، تربیت دینی و معنوی توجه ویژه‌ای داشته باشد.

خسروی سهل‌آبادی ادامه داد: سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در کنار ابعاد مهمی که در کمیسیون مذکور مطرح کرد به این نکته که دانشگاه باید مسئولیت اجتماعی و کارهای پژوهشی که نیاز جامعه و مردم است را در دستور کار خود قرار دهد، نیز اشاره کرد.

وی با بیان اینکه در جریان بررسی مشکلات دانشگاه‌های کشور با حضور توفیقی در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس موضوعات مربوط به سخت بودن مسیر اخذ رأی اعتماد سرپرست فعلی وزارت علوم از مجلس مطرح شد، افزود: برخی نمایندگان با اشاره به حوادث سال 88 و پیش کشیدن مسئله فتنه در آن زمان خواهان توضیحات توفیقی شدند.

خسروی سهل‌آبادی با یادآوری اظهارات توفیقی درخصوص سخنرانی خود در 26 خرداد سال 1388 گفت: توفیقی در دفاع از خود به این موضوع اشاره کرد که سخنرانی مذکور قبل از 29 خرداد سال 1388 یعنی قبل از فرمایش رهبری بوده و من پس از آن دیگر هیچ سخنرانی نکرده‌ام.

این نماینده مردم در مجلس نهم با بیان اینکه برخی انتقادات به توفیقی در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس مبنی بر سیاسی بودن شخصیت وی بوده، گفت: توفیقی در دفاع از خود در برابر این انتقاد گفت شخصیت من با توجه به رزومه کاری و زندگینامه من بیشتر علمی است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه توضیحات جعفر توفیقی تاحدودی توانست نظر اعضای کمیسیون آموزش مجلس را مثبت کند، تصریح کرد: نظر نمایندگان درخصوص شخصیت علمی و مدیریت آموزشی توفیقی مثبت بوده اما درخصوص مباحث و چهره سیاسی وی تا حدودی همچنان نظرات منفی است.





تاریخ: چهار شنبه 17 مهر 1392برچسب:,
ارسال توسط هواداران دکتر ابوالقاسم خسروی
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 64
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 66
بازدید ماه : 411
بازدید کل : 110150
تعداد مطالب : 501
تعداد نظرات : 13
تعداد آنلاین : 1

آدرس دفاتر ارتباطات مردمی استاد خسروی :

دفتر تهران : تهران ، میدان بهارستان ، ساختمان مجلس شورای اسلامی - دفتر نمایندگان - طبقه سوم - اتاق شماره 316 تلفن : 33523901- نمابر : 33503294

دفتر شهرستان : تربت حیدریه خیابان کاشانی - بین کاشانی 8 و 10 ، جنب بانک ملی ، پلاک 160 ، طبقه فوقانی تلفن : 2235113 - 0531 نمابر : 2235114 - 0531

شهرستان زاوه - دولت آباد - خیابان امام رضا - بین امام رضای 32 و 34 تلفن : 3725560 - 0532

شهرستان مه ولات - فیض آباد - خیابان شهیدبهشتی - شهیدبهشتی 45 تلفن : 6727870 - 0532


لطفا نظرات ،پیشنهادات و انتقادات خود را با ما درمیان بگذارید- با تشکر مدیر سایت